18 iul. 2009

E-on "eolian" si nesimtit

Banc (contemporan) in Neamt:
- care e asemenarea intre clientii de curent electric din judetul Neamt si cei din Olanda?
* si unii si altii stau cu ochii pe cer sa vada daca bate vantul.
- care e deosebirea?
* la olandezi daca bate vantul e curentul mai ieftin (merg din plin centralele eoliene), la romanii din neamt daca bate vantul se sting becurile de tot!

Primarii din Neamt sunt asaltati de cetateni pentru o problema care chiar nu tine de responsabilitatea lor: desele intreruperi de curent electric, penele de curent fiind mai frecvente cand bate vantul. Daca incepe o furtuna, oamenii de la sate nu sting becul dar pun la indemana lumanari si chibrituri...

Furnizorul de curent electric in Neamt este E-on Moldova si una din primele masuri luate de prestator pt eficientizare a fost... desfiintarea dispeceratului de deranjamente judetean. Asa ca acum, fraierul (in acceptiunea E-on) care tre "sa se uite la tv la lumanare", daca vrea sa sune la deranjamente ajunge sa vorbeasca cu niste operatoare semianalfabete de prin vaslui sau vrancea. Alea raspund ca niste robotei si nefiind in legatura cu echipele de interventie din teren, repeta la infinit un sablon tampit (ca si seful care l-a scris): "monitorizam situatia si rezolvam cat de repede putem". Cand? "cat de repede putem". Cand? "cat de re..."... Ba pe-a ma-tii, proasta dracului!!!

In carciumile de la tara, Morometii de pe la sate spun ca e al naibii de greu sa ajungi operatoare la deranjamente la E-on: tre sa fii ori curva institutiei ori sa fi adormit la examen...

Culmea prostiei la E-on: daca e pana de curent intr-un oras se intervine prompt in doua moduri (ori se schimba linia de alimentare si descaleca si echipa de interventie sa vada ce saiba sau cablu a crapat); daca pana e la tara, dupa ora 15-16, echipa E-on intervine ABIA A DOUA ZI.
Motivele :
- E-on a eficientizat activitatea inclusiv prin disponibilizari, inclusiv a oamenilor de la Interventii
- echipele care raman la post dupa-amiaza is mai "subtiri" si is consemnate pe oras (ca la oras is mai multi bossi care pot fi suparati si stiu unde sa sune sa faca scandal).
Ramane intrebarea; consumatorii de la sate nu platesc acelasi pret pe kilowatt ca aia de la oras?

De ce sunt asa de dese penele:
- E-on nu a reinvestit in retehnologizare (aaa, parca imi aduc acum aminte de declaratiile premierului care spunea ca unele firme straina sunt interesate nu in reinvestirea profitului si ex exportul lui)
- instalatii vechi, de cand era bunica fata mare: stalpi de lemn, cabluri care atarna si pot omori oameni (in Neamt chiar s-a intamplat), transformatoare subdimensionate care nu mai duc, ca putere, abonatii vechi si noi...

Este evident ca aceste pene dese de curent afecteaza si firmele din zona, atat pe cele de comert (carora lise strica produsele de carne in congelatoare) cat si pe cele de productie sau prestari servicii.
Au ramas pe intuneric si Spitalul Roznov (cu pacienti adusi la urgente) sau institutii (gen Primaria Roznov sau altele exact cand procesau cererile pt subventii in agricultura).
De n ori, atat la institutii, firme sau locuinte, penele de curent sau variantiile puternice ale puterii in sistem, au "prajit" utilaje sau aparate electrocasnice.

Background:
- Ce inseamna E-on pt locuitorii din Neamt? Dubii la facturari sau chiar acuze de inselatorie (aici, si aici), reclamatii peste reclamatii (aici, si aici), copil ucis de nesimtirea furnizorului (aici), rascoala a administratiei locale (primari, presedinte CJ Neamt, prefect) impotriva indolentei (aici)...
- Aceeasi imagine penibila o furnizeaza E-on Moldova si in judetele vecine cu Neamtul (aici, si aici, si aici)

Nota: Daca aveti parere pro sau contra? Postati comentarii! Dupa o perioada, toate comentariile voastre vor fi remise catre E-on, OPC (Neamt si Bucuresti), alte institutii locale sau centrale. (Si) de aceea, rugamintea ar fi ca indiferent de sentimentele pe care le nutriti fata de E-on Moldova, limbajul sa fie decent.

7 comentarii:

  1. Domnule Vinca, cred ca vreti sa patiti ca locuitorii din podoleni, sa va scrieti emailurile sau postarile de pe blog la lumanare...
    :))
    Ori va lasa E-on fara curent ori va baga rapid un 380 V sa va arda calculatorul, sa va treaca pofta de a mai scrie despre acest stat in stat.
    Intrebare: a urmaarit cineva in tara daca au respectat austriecii angajamentele de investitii care fac parte integranta din contractul de privatizare?
    Sa nu-mi spuneti ca trebuia sa faca acest lucru cei care s-au plimbat in interes de serviciu (dar nu numai) in Austria, de prin unele autoritati... :))

    Mihai Popescu - Dumbrava Rosie

    RăspundețiȘtergere
  2. @anonim: mie nu mi-este de austrieci, mi-e de lipsa de comunicare a romanilor. Am lucrat la TopAll TV jumatate de an si in toata perioada am incercat sa aduc in studio un reprezentant E-On. Nu mai spun ca am fost plimbat de la Ana la Caiafa, de la reprezentantul Romanului la cel al Moldovei, care m-a trimis la Bucuresti, de unde mi s-a spus ca nu e problema lor si sa incerc, din nou, la reprezentantul Moldovei, care mi-a spus sa iau legatura cu cel local. Din nou la cel local, care mi-a spus ca sunt DOUA tipuri de E-on: cei care factureaza si cei care se ocupa de distributie, asa ca sa fac bine si sa STIU dinainte ce ma supara. Dupa ce m-am lamurit ce ma deranjeaza, am reluat sirul telefoanelor, pana cand am fost trimis iarasi la Bucuresti. Toate astea pentru un amarat de interviu. De fapt, pentru aprobarea unui interviu. Pe urma mi s-a cerut desfasuratorul emisiunii, TOATE intrebarile pe care aveam de gand sa le adresez invitatului (inexistent, la momentul respectiv) si apoi, daca ar fi aprobat intrebarile, ar fi urmat sa REIAU telefoanele in speranta ca cei de sus vor da voie unui amarat de cititor de contoare sa raspunda la intrebari. Asa ca , vedeti, austriecii nu prea au treaba aici. E nesimtirea tipic romaneasca, peste toate se ascunde austriecilor starea de fapt din Romania.

    RăspundețiȘtergere
  3. @ mihai popescu @ neamtu
    - eu cred ca romanii din conducerea E-on nu s-ar purta ca vatafii daca nu i-ar lasa conducerea centrala austriaca (or din start mi-au creat impresia ca fac tot ce pot, ca politica de firma, ca sa limiteze comunicarea si astfel sa se afle cat mai putin)
    - austriecii nu si-ar face si ei de cap daca ar fi luati la intrebari, de autaritatile romane competente, pe diverse teme: daca au facut investitiile din contractul de privatizare, ce e cu calitatea jenanta a serviciilor, ce e cu acea discriminare evidenta a interventiei mai tardive in rural decat in urban;
    - aaa, ca unii directorasi romani is mai batuti in cap si sunt complici la bataia de joc a romanilor (implicit prin fentarea comunicarii) arata ce suflete de sluga au (suflete de sluga e si o melodie super a lui chilian);
    - daca au tupeul sa ceara nu tema emisiunii, cu 2-3 detalii (cum e firesc, ca sa se pregateasca) ci intrebarile inseamna ca ori voiau ceea ce inseamna emisiune regizata , ori is atat de analfabeti incat is constienti ca nu-s in stare sa raspunda la o intrebare live;
    - dar puteai face emisiunea cu telefoane de la spectatori in care sa-si spuna sentimentele, sa prezinti public faptul ca i-ai invitat si au fentat si sa precizezi (ca sa nu ai probleme cu CNA) la 10 minute ca i-ai invitat si au dat-o cotita

    RăspundețiȘtergere
  4. as fi facut oricum o figura in emisiune: adica aveam doua seturi de intrebari. Pentru ca nu-mi place sa joc teatru, nici sa ajut la o minciuna. Pe de alta parte, patronul tv-ului n-a gandit la fel. Na, nu poti si patron de tv si cu sufletul curat, nu?

    RăspundețiȘtergere
  5. Io mi-s de acord cu acest conlocuitor din Dumbrava Rosie. Lasa austriecii, ca ei is patroni, dar romanul nostru, pus acolo sus sef sa supravegheze bunul mers al energiei in natura, de ce nu urmareste, asa cum e normal, desfasurarea/respectarea obligatiilor din contract? Nu le vede ca-i bezna in casa? Probabil. Am venit si eu in ajutorul tau, chiar daca imi dau seama ca finalitatea va fi nula, cu un post la mine si o bucatica din ceea ce, cu totii, ne-am dori sa spunem intr-un glas comun, pana ar sari sigurantele din tabloul electric... Brb

    RăspundețiȘtergere
  6. @ claudia
    "romanul nostru" care ar trebui sa controleze (nu ala salariat la austrieci ci la statul roman) ori are orbul gainilor ori ii are altceva in ochi... poate vreun eurocent :))
    - apropo de finalitate; chiar daca nu se misca azi nik eu zic ca e important sa vada unii ca vedem si vorbim; asa, de-al naibii...

    RăspundețiȘtergere
  7. Sint foarte curios cum sta treaba cu binomul ala de-l calculeaza cavalerii si apoi imping niste sume de paralizeaza pina si calu' pompierilor.
    Cit am putrezit prin Romania am fost extraordinar de aproape de a dezlega enigma facturii electrice funtie de binom.
    Am ajuns pina la dezvoltarea binomului lui Newton in spatiul quadrodimensional prin suprapunerea rezultatului peste planurile portavionului SS Missouri II. Iaca atitica am fost de aproape!
    Iti trimit calculele daca te incurci in explicatii? Poate reuseste cineva sa-mi scoata rumegushul din cap si pricep si eu fenta cu binomul ala....minca-m-ar lupu'. ( Nu Costache!! )

    RăspundețiȘtergere

liber la opinii si critici; injuratura insa stimuleaza cenzura!