27 mai 2009

Scrisori de la Obama

Titlul de mai sus "Scrisori de la Obama" a fost, timp de cateva luni, supratitlul editorialului pe care-l publicam, din cand in cand (in functie de subiect, timp sau dispozitie), in ex-cotidianul VESTEA. Prima oara a fost dintr-o joaca: tot citeam pe net (mai ales la bloggeri) cum ca ba Dan Voiculescu, ba Marean Vanghelie ii bombardau - in campania electorala si chiar dupa - pe bucuresteni cu misive si mesaje.
Prima "scrisoare" a fost, asa, de moment, s-a numit "Mi-a scris Obama" si a fost o parodie inspirata dupa titlul "Soc! Mi-a scris Dan Voiculescu!" postat de Simona Tache de la Catavencu prin februarie (atunci am cam descoperit eu blogurile). Extraordinar textul respectiv (al Simonei Tache, nu al meu) - il puteti vedea aici http://simonatache.catavencu.ro/?p=1606.
Abordarea mea a fost urmatoarea (abia fusese ales presedintele black de la White House): daca astia se dau cocosi ca le scriu alde Vanghelie sau Felix hai sa le arat ca eu is mai cu creasta decat ei si ca primesc scrisorele de la primul om al Planetei.
Si astfel, a aparut prima "scrisoare de la Obama", scrisa ironic, in care, facand haz de necaz, Obama vedea jumatatea plina a problemelor mioritice, apreciind chipurile diverse tampenii din spatiul carpato-danubiano-pontic.
Reactiile superpozitive primite imediat dupa acel text - stiu ca asta nu e modestie, dar, parafrazandu-l pe Ciutacu, ce sa fac daca uneori is genial? :)) - m-au determinat sa transform filmul artistic in serial.
Si au urmat alte asa-zise scrisori de la my friend Obama, pe acelasi tipic: aprecierea care ducea in derizoriu diverse situatii sau actiuni tampe de pe la noi. Pe forma (ca trebuia sa aiba un shpil si in zona asta...) calapodul era simplu: la sapte fraze mai scapam cate un cuvant sau expresie made in America.
Scrisorelele respective s-au bucurat - zic eu, iar cu modestie :)), pt ca mi-au zis altii - de oarece apreciere si, dupa ce ziarul Vestea a "raposat", am fost intrebat (nu de tot poporul ci de cateva cunostinte) de ce nu as continua proiectul Obama. Intrebarea mi-a placut pt ca si joaca de-a corespondenta incepuse sa-mi unga si sufletul si vanitatea...
Asa ca m-am hotarat: Obama o sa-mi scrie iar. Tusa va fi aceeasi, subiecte sunt garla, ca nu cred sa le rezolve onor politicienii pe toate (ii mai "ajuta" si criza...).
Asa ca, in timp ce bunicii nostri au stat cu ochii beliti pe cer asteptand sa vina americanii, voi sunteti mai norocosi - o sa vina, aici pe blog, pentru mine si pentru voi, chiar bossul americanilor. Obama imi va scrie iar pt voi!

P.S. 1 - dand in doaga babelor care mai sterg de praf si mai privesc la bibelourile din tinerete, ma gandesc daca nu ar fi cazul sa incep prin a republica pe blog scrisorile care au fost deja tiparite in Vestea (va fi dificil de cautat in arhiva, dar cu un pic de vointa - uf, uf, uf! - cred ca se poate)
P.S. 2 - stiu ca, initial, nici voi nu o sa ma credeti (cum au facut toti cand le-am spus) daca acu sustin sus si tare ca Obama e la mine in casa! dar, in curand, o sa va dovedesc. cu probe... - acu e la mine si... (am fost sa verific) doarme!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

liber la opinii si critici; injuratura insa stimuleaza cenzura!