6 oct. 2010

De ce nu boicotează elevii Liceului Economic magazinul bătăuşului?

      Citind ultima ştire din "Adevărul de seară" referitoare la urmările agresiunii de vis-a-vis de Liceul Economic din Piatra Neamţ ("Liceu sub asediu de teama unui bătăuş") mi-am pus intrebarea din titlu: de ce nu hotarasc elevii din liceu, toti, să boicoteze magazinul patronat de mama bătăuşului?
      Am remarcat sinceritatea (tip motivaţie) a directoarei care spunea că porţile sunt incuiate (limitand asftfel accesul elevilor in afara şcolii în pauze) pentru că "Câtă vreme l-am văzut pe bătăuş în libertate, mie mi-ar fi frică să-mi trimit copilul la şcoală".
      Dar eu cred ca o măsură mai bună  (sau macar la fel de bună) ca încuierea porţilor ar fi ca elevii să hotărască (sau să fie ajutaţi să înţeleagă) faptul că primul gest firesc de solidaritate cu colegul lor (care intrand într-un magazin pentru un pachet de biscuiţi s-a ales cu o bătaie soră cu moartea) este să nu mai cumpere nimeni, nici măcar de un leu, din acel magazinaş.

      Oamenii din zonă spun că peste 80 la sută din vânzările acestui chioşc sunt făcute de elevii liceului (nu e puţin lucru, în criza asta, să ai magazin peste drum de o unitate şcolară unde învaţă peste 1500 de adolescenţi...). Dacă elevii din liceu ar fi adunaţi într-un careu şi directorii, sau profesorii , sau reprezentanţii unui ONG cu activitate civic-socială le-ar prezenta această propunere, eu sunt convins că elevii ar fi de acord cu ea. Ar fi - aşa cum spuneam - un gest firesc de solidaritate dar ar fi şi o dovadă că ei, tinerii, pot schimba ceva în societate nu cu bâta ci cu creierul.
      Până la urmă, ar fi un gest - care nici nu ar împieta la bunul mers al Justiţiei - care ar arăta că unui gest (ne)demn de Epoca de Piatră i se poate răspunde cu o aplicaţie practică din domeniul economiei (de piaţă) de către elevii deştepţi ai unui Liceu Economic.

background:

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

liber la opinii si critici; injuratura insa stimuleaza cenzura!