3 apr. 2010

spovedanie - "SUNT UN PĂCĂTOS, PĂRINTE !!!"

de I. Minulescu
 La părintele Vintilă
 Vine-Arvinte, cam sfios
 Şi se roagă: - Fie-ţi milă
 De un suflet păcătos!
 Chiar în săptămâna mare
 Când tot omul e smerit
 Şi posteşte cu-ndurare,
 Uite, am păcătuit!
 - Ai furat? Întreabă popa
 - Nu prea sfinte! Fără vrere
 M-am dat răului şi hopa
 În grădină c'o muiere!
 - Vai de mine, vai de mine...
 Greu păcat ai săvârşit...
 Însă dacă-mi spui cu cine,
 Poate vei fi mântuit.
 - Nu pot, a răspuns Arvinte
 Să-mi fac chinul şi mai greu
 Nu pot s-o divulg Părinte
 Că mă bate Dumnezeu!
... Era'naltă şi frumoasă,
 Părul blond şi ochi de jar,
 Gură dulce, voluptoasă,
 Dinţii de mărgăritar...
- Nu cumva ai fost cu Tantzi
 Din Smârdan, de peste drum?
- Nu pot s-o divulg că Domnul
 Mă trăzneşte chiar acum!
... Şi-avea flori la cingătoare,
 Trup de crin îmbobocit,
 Mijlocel de fată mare,
 Numai bună de iubit...
- Poate-ai fost cu Mitza Creatza
 Cea uşoară că un fulg?
- Cere-mi tot, ba chiar şi viaţa,
 Însă nu pot s-o divulg!
... Durdulie, 'mbujorată,
 Numai cântec, numai joc,
 Când te-a strâns în braţe-odată,
 Ai simţit în vine foc!
- Măi Arvinte-ai fost cu Leana
 Care şade pe Neptun?
- Oh! Degeaba-mi zgândări rana,
 Fiindcă tot nu pot să spun!
O comoară tăinuită,
 Fruct în dragoste scăldat,
 Toată plină de ispită,
 Toată plină de păcat!
- Bine, du-te, meditează,
  Şi vii mâine mai dispus,
 Domnul să te aibe-n pază!
- Sărut dreapta! Şi s-a dus.
 Ajungând în colţ, ca vintu'
 S-a-ntâlnit cu Calistrat
 Care ntreaba: - Ei, Prea Sfântul
 De păcat te-a dezlegat?
- Încă nu! Răspunse Arvinte
 Foarte vesel şi vioi,
 Dar aflai de la Părinte
 Încă trei adrese noi!

2 comentarii:

  1. Buna Ziua !
    Domnului "daniel vinca" !
    ~
    Un Paste Fericit !
    UN PASTE LUMINAT !
    Doamne ajuta !
    ~
    AM O INTREBARE :
    -- cum mi-ati dat "adresa acestei Postari", daca eu v-am "sters" ... CA INACTIV ??
    Dumneavoastra ... mi-ati TRIMIS cererea, eu am dat Add ... v-am INTERPELAT de cateva ori (erati prezent !) ... SI NU Mi-ati raspuns !
    ~
    Cornelius,

    RăspundețiȘtergere
  2. Paste Fericit si o vara superba va ureaza TiSport!

    RăspundețiȘtergere

liber la opinii si critici; injuratura insa stimuleaza cenzura!