7 ian. 2011

Să-ţi fie ruşine, Orange-Shop Piatra Neamţ!

* în loc să ajute un client care nu putea completa singur patru rânduri din formularul de declarare a pierderii cartelei, angajata cu ecuson "Marina" îl tot alunga de la oficiu ca apoi omul să revină, iar şi iar, la rândul de peste 15 persoane * după câteva astfel de reprize de bătăie de joc pe faţă omul s-a enervat * pentru că şi-a permis să-i spună irascibilei angajate că nu e normal să se poarte aşa cu un client care i-ar putea fi tată, purtătorii de ecuson de la Orange-Shop Piatra Neamţ au chemat un echipaj de intervenţie rapidă * clientul DV cere centralei Orange să analizeze comportamentul reprobabil al unor angajaţi din P Neamţ, să verifice periodic înregistrările de pe camerele video care probează comportamentul de "cocalari" şi "pitipoance" nu de specialişti PR sau de vânzări şi să aplice un proiect "client misterios" la unitatea respectivă * deşi, teoretic, magazinul stă bine la vânzări (dar nu din cauza personalului ci datorită politicilor Orange), lunar, zeci de clienţi nemţeni preferă să-şi rezolve problemele la O-shopurile din Bacău şi Iaşi sau să schimbe operatorul

Incidentul descris în primele subtitluri l-am văzut cu ochii proprii joi, 6 ian 2011, graţie faptului că a trebuit să mă întorc la shopul cu pricina după ce anterior, pe la ora 14, un alt angajat m-a asigurat că problema pe care o reclamam "e din cauza serverului; peste jumătate de oră - o oră, închideţi telefonul, redeschideţi şi totul o să fie ok". Dacă am revenit - după o oră şi jumătate, cu o falcă în cer şi una în pământ - vă daţi seama că nu-mi fusese rezolvată problema, că (am bănuit) explicaţia cu serverul era o vrăjeală ieftină prin care mai trimiseseră un client la plimbare la -15 grade Celsius (pe aceeaşi temperatură m-am şi întors) şi că operatorul care analizase problema în computer (număr, pe cine e abonamentul etc - interogatoriul de rigoare şi, evident analiza respectivului pe computator) se uita - sigur nu, dar ce să cred? - la poze cu crăciuniţe... Dar, dacă am revenit am constatat că nu sunt singurul fraier de care-şi bat joc unii angajaţi Orange şi că se poate şi mai rău - dacă superi vânzătorii cu lefuri de directori sau secretari de stat (lefuri plătite, cred eu din banii clienţilor, că Orange nu e fraier să aducă bani din Europa în Romania), respectivii se cred cu... patru cartele şi cheamă haidamacii de la firma de pază (zic haidamaci că e termen consacrat dar vreau să vă spun că bodzguarzii au dovedit mai mult IQ decât cei care i-au chemat ;i nu au folosit forţa ci doar i-au cerut omului s[ fie calm - drept e că şi unii clienţi le-au atras atenţia că de fapt cei care au atitudine provocatoare sunt angajaţii cu ecuson).

M-am pus ]n locul bietului om. De aproape un ceas completa amarata aia de declaraţie şi cerea să fie ajutat. Marina o ţinea pe a ei, la foc automat de nu înţelegeau nici cei mai tineri ce-i turuie guriţa: "Treceţi 3 numere la care sunaţi uzual, tipul de opţiune a cartelei... taca-taca-taca-taca...Eu nu pot să scriu că e declaraţia dumneavoastră... taca-taca-taca-taca..." Omul încerca să explice că nu ştie opţiunea anterioară că "a butonat copchilul" dar Marina, cu aceeaşi voce de mitralieră de final sonor la reclama de medicamente (aia cu turaţie maximă cu "consultaţi medicul sau farmacistul") îl trimitea iar la plimbare. Popă, ascet, spartan, hoge să fii şi tot îţi vine să zici ceva dar omul chiar a fost mai calm şi decât voi care citiţi şi decât directorii Orange (cărora, daca aşa tratament li se pare firesc, le doresc lor şi soţiilor lor să aibă parte, în plimbările, cumpărăturile şi vacanţele proprii de astfel de vânzători). Mai mult, omul nu era cineva care cerea bani ci cerea un ajutor ca în continuare să poată să dea bani la Orange (o cartelă funcţională e una care papă unităţi, implicit bani care înseamnă, pt firma vânzătoare, cifră de afaceri şi profit). Cum am zis, m-am pus în locul omului şi am constatat că a păţit ca Moş Ion Roată: era pus să mute bolovanul ("boieroaica" în loc de ajutor îl provoca şi îl trata de sus) şi a primit, moral, şi flegma (agenţi de pază chemaţi de parcă era vorba de un talhar sau un scandalagiu). Şi, de aceea zic ca  în titlu "Să-ţi fie ruşine, Orange Shop Piatra Neamţ!", cu "Marina" şi ceilalţi angajaţi care în loc să ajute clientul îl hutuchesc sau îl mai şi iau peste picior...
Mai fac o precizare, şi spre ştiinţa angajaţilor de la Piatra Neamţ şi a şefilor lor (dacă au aceeaşi ştiinţă şi IQ) - omul cerea să fie ajutat, nu musai prin completare ci măcar prin dictare sau consultanţă, dar chiar daca un angajat îi completa acele rânduri pe care apoi omul le semna totul era în regulă. Pentru fundamentaliştii dispuşi să sară de 7 metri cum că declaraţia cu propria mânuţă e beton amintesc doar că inclusiv la Poliţie şi Parchet (conform reglementărilor legale în vigoare), cetăţeanul X (martor, parte vătămată, inculpat - simplu găinar sau criminal în serie) poate "povesti" declaraţia care îi poate fi scrisă de poliţist sau grefier sau etc şi apoi el, cetăţeanul, o semnează pe fiecare pagină şi e beton. La fel, la bancă, nici contractul, nici alte clauze ulterioare (nici măcar formulare completate) nu e musai să le scrie nea Gică de la Sculărie ci le completează angajaţii băncii şi clientul le semnează. Aţi priceput stimaţi vânzători, jurişti şi alţi purtători de ecusoane cu funcţii scrise în engleză de la Orange?
Dacă omul ăla era ajutat de un angajat, problema era rezolvată în căteva minute. Toată bătaia de joc, tot tămbălăul iscat şi dus până la tâmpa decizie (traducere pt Marina şi pt alţii ca ea: "tâmpă" nu are legătură cu muntele de la Braşov pe care-l vede când merge la cursuri pe banii Orange ci cu familia de cuvinte în care se mai află şi "tâmpenie", "tâmpit", "tâmpită"; traducere suplimentară: e vorba de "tâmpită decizie") nu ar fi avut loc dacă un client ar fi fost ajutat (nu ăsta e obiectul lor de activitate?). În loc de soluţia eficientă (oare ce învaţă oamenii ăştia la cursuri) au devenit actori principali de circ finalizat cu intervenţie de badzguarzi, spre stupoarea şi indignarea celorlalţi clienţi.
Bravo, OrangeShop Piatra Neamţ!

update 1: Ce căutam eu la Orange? Aveam o dilemă. Ştiam că aveam bani în cartelă, mai aveam şi o oră şi 40 de min valabile până pe 5 februarie şi în ziua reactivării opţiunii constatasem că dispăruseră minutele avute, dispăruseră şi banii şi nu primisem niciun minut deci nu puteam suna.
Explicând problema operatorului care mă preluase, l-am rugat să citească, din telefonul meu, şi cele 3 mesaje a câte 2 rânduri care probau cele susţinute de mine. Nu le-a citit, mi-a verificat contul în calculator, şi mi-a zis ce am spus mai sus: că totul e ok dar e o problemă de server, că în 30 de minute maxim o oră, închid tel, deschid tel şi totul e rezolzat.
Când am revenit pe la 15,30, am fost lămurit, de aceeaşi Marina că de fapt nu avusesem în cont cei 6 euro şi ceva de care ştiam eu (cum naiba au zburat nu ştiu dar nu asta e problema) şi că trebuie să reîncarc. I-am zis tinerei că verificase contul în computer colegul ei şi că dacă trebuia alimentat contul respectivul ar fi trebuit să-mi spună, la care aceasta mi-a răspuns cu aceeaşi indolenţă: "întrebaţi-l pe coleg de ce nu v-a spus să încărcaţi...". Am rugat-o tot pe ea să citească mesajul  cu "o oră şi 40 de min VALABILE până la data de 5.02.2011" - probabil că două rânduri de mesaj (trimis de Orange, de angajatorul ei) erau prea mult aşa că a refuzat, în ciuda apelurilor mele repetate, să citească şi să-mi explice de ce au dispărut minutele şi, cu aceeaşi lipsă de bun simţ, mi-a dat cu flit şi s-a adresat următorului client.
L-am deranjat din nou pe "colegul" ocupat la o "ciupercuţa" cu alt client. L-am ]ntrebat de ce mi-a zis că e ok şi că după problema cu serverul am minute şi de ce, dacă tot a verificat în computer, nu m-a avertizat că trebuie iar bani. Acelaşi tip de răspuns profesionist: "păi aţi zis că aveaţi bani!". "Dar v-am rugat să vă uitaţi în mesaje şi nu aţi vrut. Poate v-a'i fi dat seama de o eventuală greşeală a mea...". "Eu mă uit în mesajele clienţilor ci în computerul firmei". "Păi dacă v-aţi uitat în computer, de ce nu mi-aţi zis că trebuie bani. Că doar vă afişează". "Păi aţi zis că aveţi bani..." - dialogul de mai sus nu e SF, nu e din Caragiale; e trist de real...

În fine, am realimentat şi nimeni de la shop nu a vrut să-mi reactiveze opţiunea ci m-au ajutat - profesionist!!! - punându-mă să sun la relaţii clienţi.


update 2: pe la vreo 5 seara, cu o cafea fierbinte în faţă (după plimbarea de rigoare prin - 15 grade, am sunat la 411. Şi pentru reactivare dar şi pentru a face ceea ce trebuie, ca şi client supărat. O tipă (parcă Aura..., dar dacă i-am pocit numele îmi cer scuze) m-a ascultat, m-a întrebat de n ori fiecare detaliu şi a spus că va procesa, în numele meu, o reclamaţie. Am rugat-o să folosească, fără nicio rezervă, chiar înregistrarea convorbirii (cred că o putea face şi fără să-i spun eu)... :))
Ideea ar fi că, la telefon măcar, am întâlnit un angajat, tot de la Orange care poate asculta un client, îi poate rezolva problema fără să urle şi să etaleze aere de fâţă. Pun pariu că tipa de la Bucureşti nu căştigă mai mult decât directoraşii de la Piatra Neamţ de la shop (am înţeles că sunt vreo câţiva) şi sigur că la telefon nu primeşti nici ciubuc ca la tejghea...
Aştept să văd ce se va alege de acea reclamaţie procesată, voi trimite mail la orange şi cu această postare.
Sper să nu se întâmple ca acum vreo doi ani când, la o experienţă similară cu acelaşi Orange shop (cu un dizpozitiv de câteva milioane vândut defect de aceeaşi Marina), centrala Orange mi-a răspuns pe mail că a luat act de sesizarea mea şi că... a trimis-o, spre verificare, la Piatra Neamţ. Adică la deştepţii pe care eu îi reclamam...

24 de comentarii:

  1. Daniele, degeaba te strofoci... tipa aia e dusa cu capul. rau de tot. parca e isterica. cred ca aia o tin pt alte calitati. tre sa recunosti ca e frumusica (cand nu tipa ca la taraba)

    marcel

    RăspundețiȘtergere
  2. Bai, eu cred ca fata aia si inca vreo cativa lucreaza fara leafa. Ca patronii lor tre sa fie idioti sa le mai dea si bani la bipezii aia retardati la ce prejudicii de imagine aduc si la cum le fugaresc clientii...
    Daca, totusi, le dau bani, inseamna ca isi merita soarta...

    RăspundețiȘtergere
  3. la orange iti dispar hocus pocus banii din telefon... OPC, se audeee?

    RăspundețiȘtergere
  4. Problema cu magazinasul asta e veche si tocmai de asta eu prefer sa folosesc serviciile online. Din pacate, nu toata lumea poata sa faca asta si sunt servicii care nu sunt disponibile online. Oricum, amgajatii de la Orange Shop Piatra Neamt au inceput sa semene cu cei ai Romtelecomului din vremea unicitatii pe piata. Uite de ce pierde o firma clientii...

    RăspundețiȘtergere
  5. evit cat de mult pot sa ajung la coada acelui ghiseu. pierdere completa de timp si ineficienta in rezolvarea problemelor.
    insa sa fim seriosi. nu sunt singurii cu astfel de probleme in tara noastra. peste tot se poate intampla.
    totusi, fara sa iau apararea nimanui, sa nu discreditam omul doar pentru ca nu il intelegem.
    sa auzim numai de bine!

    RăspundețiȘtergere
  6. asa e, la orange la piatra, te simti tratat ca un rahat. si eu fac parte din categoria celor care avand frecvent treaba la bacau imi rezolv acolo problemele. le-as recomanda celor de la orange sa-i ia pe astia de la piatra si sa-i duca la mall la bacau, sa invete de la colegii lor de acolo ce inseamna respectul pt client...
    si, daca tot veni vorba de respect pt client si eu am vazut-o pe duduia aia bruneta, marina, tot nervoasa, tot cam pe dupa-amiaza (acum vreo jumatete de an) cum se ratoia la o batrana care nu se dadea lamurita si pace. mai intai i-a zis "doamna, dumneavoastra nu stiti limba romana?" si apoi a fost mai directa: "doamna, dumneata esti analfabeta?"... femeia in varsta a inceput sa planga. aveam vaga senzatie ca o cunosc de undeva. mi-am dat seama ca era fosta profesoara de romana, din scoala generala, a lui frate-miu...

    RăspundețiȘtergere
  7. Bai frate, dar din kte vad io, la voi acolo, orange va trateaza ca pe aborigenii pe care-i pacaleau europenii cu margele colorate. Dak aveti sange in instalatie nu stati cu mainile incrucisate - faceti un grup pe facebook si, de ce nu?, faceti ca astia de protesteaza impotriva benzinarilor... puteti sa trantiti si un protest spontan in care (ca sa nu incalcati legea) va plimbati cu pancarde pe care scrieti "fuck orange" pe trotuarul din fata magazinului - 50 de metri in sus, 50 de metri in jos...
    hai sa nu-i mai lasam sa ne ia de fraieri...

    che

    RăspundețiȘtergere
  8. marina (alta)11.01.2011, 01:16

    Toti astia cu telefonia mobila fura in draci; parca suntem tara de babanieri. Din toata Europa, numai in Romania esti taxat la secunda abia dupa un minut pe care ti-l iau cu japca. In tarile civilizate, esti taxat la secunda dupa cinci secunde, deci din sec 6

    RăspundețiȘtergere
  9. Nenea Vinca, ia zi-ne si noua ce alta firma de telefonie te plateste, ca sa stim si noi... poate mergem si dam banii la astia care vrei tu...

    RăspundețiȘtergere
  10. Uite ca se trezi unul cu "cin'te-a platit"! Ma intrebam de ce dureaza asa de mult pana apare.

    RăspundețiȘtergere
  11. Nea Vinca, ce sa zic. Ai facut cacatul praf. Apropo de marina (ailalta), ce dracu e acela babanier? Nu inteleg. Acum, cu siguranta, dupa acest articol Marina se va trezi in sudor reci, afectata fiind de acest articol. Ei ash! Ti-ai gasit. Noi toti, astia care ne dam cu parerea, presupunem lucruri, adica salarii, IQ-uri, calificari pentru un anumit job, etc....rahaturi d-astea. Pentru informatia voastra generala, lumea telecomului si vanzarea in magazin este, probabil, unul dintre cele mai grele joburi din tara asta. Nea Vinca, vorbeste matale 9 ore pe zi, 5 zile pe saptamana, cu toti retardatii abonati la cartela (exclus cazul de fata, chiar n-are relevanta)dupa care da-ti cu parerea despre altii. Intre a ma angaja la Spitalul 9 si un job la Orange, aleg oricand prima varianta. Articolul acesta, cu tot respectul, este de un cetatenism iesit din comun, o gandire de gloata, inside the box nu OUTSIDE the box. Marina poate fi orice vanzator, de la orice companie vanzatoare de....orice. Astept un articol in care sa se descrie (la fel de detaliat) o experienta frumoasa in magazinul Orange din Piatra Neamt. Normal ca nu va exista asa ceva pentru ca noi, romanii, cetatenii, retinem doar ce nu ne convine. Alt stereotip de 2 lei 50 este "din banii mei esti platit". Exista ceva mai jalnic? Din banii vanzatorului statul retine niste impozite care, ghici mata unde se duc....exact...in salariul matale.

    Cu respect,
    Dragos

    RăspundețiȘtergere
  12. bai Dragos esti un papagal... nu ti-e rusine? neuronul singuratic de biped coborat prematur din copac iti este obosit iremediabil (probabil din cauza ca-i stergi... sudorile marinei); vinca are dreptate; maxim! pai daca e greu sa lucre fatuca aia cu clientii sa se duca la prasit, ca acolo papusoii nu fac gat... bai neuron subdezvoltat: pe banii mei am dreptul la servicii de calitate si la respect! daca nu poti pricepe chestia, lasa drak netul si intoarce-te la plastilina

    RăspundețiȘtergere
  13. Mishule, de ce iti pui mintea cu amiba de Dragos? E evident ca e vreo sluga de stapan de shop care are aceleasi apucaturi de maimuta sau e limbistul celor vizati de postarea lui Daniel...
    Eu ii doresc sa aiba norocul pe banii lui sa fie tratat oriunde, la misto: cand da bani pe concediu sa p[rimeasca o camera cu gandaci; cand cumpara paine sa gaseasca in ea o coada de soarec; sa dea bani pe lapte inacrit; ospatarul sa-i scape ciorba in poala si sa-i ia banii pe opareala si apoi sa cheme paznicii sa stearga cu el pe jos daca se enerveaza; cand merge la spital sa-i puna ser in loc de anestezie, sa-l opereze un medic beat sau chior; sa-si dea copiii la scoli sau gradinite cu invatatoare nebune; la benzinarie sa primeasca jumate apa etc...

    RăspundețiȘtergere
  14. CENZURAM, MARIA TA!...
    din ora in ora, au intrat niste comentarii anonime trase la indigo, scrise parca de aceeasi manuta inteligenta; mesajele erau de genul "sunteti toti niste printisori care aveti nesimtirea sa considerati ca puteti sa va comportati ca niste prost crescuti si totusi sa fiti tratati cu cel mai mare respect" si, ca lucrurile sa fie clare, postacul respectiv (e unul singur ca il da de gol IP-ul) pune degetul pe rana cu privire la cei care au alta parere decat a lui: "numai isterici, analfabeti si tampitei".
    Multumim de aprecieri (inclusiv cele legate de administratorul blogului) dar pt 'telectuali ca asta aplicam CENZURA! Sa comenteze pe blogul lui mă-sa mare si, vorba Flacăricăi dintr-un serial tv, SĂ NE PUPI!

    RăspundețiȘtergere
  15. respectivele comentarii anonime la care faceam referire mai sus au aparut fix dupa comentariul lui Dragos (chiar faceau, cu preamarire, referire la replica lui) si dupa reactiile starnite de acesta.
    eu nu prea cred in coincidente... :)

    RăspundețiȘtergere
  16. Sunt utilizator prepay de vreo 4 ani si din cate stiu 411 este serviciul pt. clinetii cu abonament, nu pt. cei care folosesc cartela reincarcabila.
    Se pare ca "domnul" Daniel ori minte, ori a fost prea furios cand a scris "update 2: pe la vreo 5 seara, cu o cafea fierbinte în faţă (după plimbarea de rigoare prin - 15 grade, am sunat la 411. Şi pentru reactivare dar şi pentru a face ceea ce trebuie, ca şi client supărat."
    Cred ca toata tarasenia nu e decat inca un episod generat de superficialitatea care-l caracterizeaza pe "distinsul" gazetar.

    RăspundețiȘtergere
  17. e ultima oara la postarea asta cand raspund la postaci infantili suferizi de logica incrucisata cu handicap sever:

    pt anonimul precedent: detaliile legate de 411 ar arata ca si tu iti iei leafa de la orange; daca e asa, esti inca unul dintre parazitii din firma pt ca apropo de marea ta descoperire cu iz de smecherie de detectiv facut la apelul bocancilor, hai sa fac reclama la orange sa sa te prinzi si tu:

    - din site-ul orange: abonamente de voce / abonamentul fluture 9
    "Plăteşti un abonament lunar fix de 9.37 euro (TVA inclus) şi primeşti:
    ... (...)
    La abonare poţi folosi creditul inclus pentru a-ţi activa una dintre opţiunile PrePay promoţionale cu:
    * 1000 de minute în reţea
    * 100 de minute în alte reţele naţionale
    totul cu 5 euro/lună"

    - se vorbeste de abonare, abonament dar se invoca si "prepay" si "reincarcare"
    - la orange shop bacau mi-au transformat cartela prepay in acest abonament, dar serviciul isi pastreaza si ceva caracteristici prepay dar e asimilat si la abonamente
    - pricepi acum de ce a fost vorba de 411?

    Iar daca mai ai dubii suna-ti colegii de la Bucuresti si lamureste-te daca au primit si inregistrat prin 411 acea sesizare.

    Evident ca esti de la Orange Shop sau vreun amic de-al unuia de acolo. Insistenta ta sa insemne ca a inceput vreo verificare sau ca deja v-au ars cu niscaiva sanctiuni? Ca vad ca suferi al dracului...

    Si daca tot zici de superficialitate (cu referire la "distinsul gazetar"), afla ca fiecare am fost, suntem si vom fi, macar in anumite momente, superficiali. Si maica-ta a fost: daca facea un avort la timp nu-ti mai varsai mizeriile pe blogul meu. Al meu!, desteptule!!!

    RăspundețiȘtergere
  18. Multumesc celor care au tinut sa ma injure luni. Cei de la trafic.ro imi arata ca aceste vizite interesate au fost consistente. Si, probabil, educative pentru ei, unii reusind performanta de a depasi postarea care ii interesa si rasfoind si poze cu spectacolul de la Zanesti. :))
    Cu siguranta ii voi anunta daca voi posta si benzi desenate... :))
    p.s. - faine si programele astea spy ip... :)) au, totusi, un minus - nu arata numarul de pe usa :))

    RăspundețiȘtergere
  19. Cu scuzele de rigoare acest limbaj pe care il detineti nu este al unei persoane"citite", ci mai degraba a unui om cu sapa in mana.Daca ati un adevarat om de presa ati fi stiut cum dar probabil aveti dreptate....nu sunteti decat un consilier

    RăspundețiȘtergere
  20. Vinca, respect! Ar trebui sa ne adunam vreo suta de oameni si la sa facem la parazitii astia de la magazin o bucurie cum fac acum baietii la benzinarii.
    Vinca, ma uit la desteptul asta anonim care a postat inaintea mea. De ce lasi toti impotentii sa te injure. ascunsi sub anonime? Sunt niste lasi si niste frustrati. Fraierul asta nu o sa calce o mie de ani pe urmele tale si nu o sa faca 10.000 de ani ceea ce ai facut tu pentru comunitatea din Piatra si din judet.

    RăspundețiȘtergere
  21. uau, uau, uau... ce s-au inflamat spiritele. Si de o parte si de alta. Eu cred ca unii au vrut intentionat sa-l enerveze pe Daniel, tocmai ca sa fenteze fondul problemei. Pentru ca, observ, in momentul in care a explicat ce e cu cartela - abonament si cu 411, nu a mai intervenit "specialistul" sa zica daca e sau nu ok (despre scuze nu e cazul sa vorbim, ca e o problema complicata cu educatia)...
    Toti care intra si-l critica pe Daniel ocolesc fondul problemei (echipa de interventie chemata pt un batran umilit) si se leaga de autor. AAA, si de cand e o rusine sa fii consilier la cabinetul presedintelui Consiliului Judetean, asta chiar ca nu am putut pricepe... Probabil ca suna mai bine "consilier vanzari" pt un biet vanzator care vinde cartele si telefoane si e dezonorant sa fii specialist la un cabinet de demnitar...

    RăspundețiȘtergere
  22. da...acum am dat si eu peste acest articol sau cum vreti sa-l numiti dupa ce am rasfoit ieri presa on-line de prin piatra neamt, si am zis sa-mi dau cu parerea. Sunt de loc din Iasi, am trait si in Piatra-Neamt vreo 2 anisori(fara suparare dar foarte multi inapoiati sunt pietrenii) si acum traiesc in Brasov, si mai mult de atat, lucrez in domeniul telecomunicatiilor...Fratilor, fiecare isi face treaba la un loc de munca, ca daca nu-si face sta acasa, ori in acest domeniu treaba angajatilor nu este sa dicteze/invete pe prosti sa scrie, sa citeasca si tot asa...si eu sa fiu in locul acelei fete, sa vad un badaran, un needucat(ca totusi daca nu a fost in stare sa scrie o cerere, sa nu avem asteptari sa stie sa vb civilizat si sa aiba ceva maniere)normal ca nu as sta sa ma cert cu el, chem pe cei care sunt platiti sa se certe cu badaranii, eu imi fac treaba, nu?si eu si tu domnule Vinca si altii care si-au dat cu parerea pe aici asta ar face...iar daca tu la jobul tau vine unu si iti zice sa masori cablu de net de la priza pana la pc, nu vad sa te apuci de masurat...fiecare isi face treaba...cum de altfel si acel ''batranel amarat''(nu-mi imaginez cat de batranel era atata timp cat a facut scandal acolo de a venit interventia, hai cu exagerarile din articol ex:411...)trebuia sa-si faca treaba si sa scrie o amarata de cerere, totusi, cat de greu poate fi...nu??si ca pe final, sunt de parere ca ce oferi aia primesti, daca esti amabil fie ca si client mai mult ca sigur si vanzatorul va fi amabil, treaba aceasta e traita pe pripia piele, si eu unu fac la fel, daca cineva mi se adreseaza cu amabilitate, mi se pare normal sa-i acord aceeasi amabilitate, dar cand unul vine ca eu dau si esti platita din banii mei...hai sa fim seriosi, acei bani sunt dati pt convorbiri telefonice, pt a fi in pas cu tehonologia...nu sunt dati de pomana, la urma urmei toti dam bani pe ceva si primim bani pt ceva, asa ca fiecare ne platim unu pe altu...sa nu uitam de proverbul ''bine faci, bine gasesti, de aia suntem in groapa in care suntem, ca multi habar nu au ce inseamna amabilitate, bun-simt, rabdare...

    RăspundețiȘtergere
  23. Buna ziua.
    A fost interesant pentru mine ca vanzator sa citesc acest articol scris din punctul de vedere al unui "outsider" si al cuiva care nu a lucrat in vanzare de servicii.
    Imi pare rau ca in Romania sunt mai multi oameni care utilizeaza telefonul mobil decat care stiu sa vorbeasca gramatical corect sau, mai mult, sa scrie chiar si incorect.
    daca iti pierzi cartela, vii cu o cerere, in prima faza verbala: te prezinti la magazinul Orange si ii spui vanzatoarei ce s-a intamplat si ca iti vrei numarul inapoi( numar care de altfel nu iti apartine ci este proprietatea Orange, care nu este obligat sa ti-l dea inapoi, cu atat mai mult cu cat folosesti doar o cartela preplatita si nu esti abonat). vanzatoarea este doar intermediarul cererii, nu ea o rezolva, iar regulile companiei( proceduri interne, fisa de post etc.) ii impun sa solicite o cerere in scris de la client. Clientul trebuie doar sa formuleze in scris si cu cuvintele lui ce anume doreste. Ce vina are biata fata ca clientul nu stie sa scrie, iar "copchilul" care stie sa butoneze nu este in stare sa scrie el cererea. In conditiile in care randul era de 15 persoane, asa cum ati scris, fata avea de munca si va garantez ca la capitolul munca nu intra si redactarea cererilor clientilor, doar inregistrarea acestora si rezolvarea, bineinteles.

    Va rog din suflet sa nu mi-o luati in nume de rau. Am citit azi dimineata la orele 3 blogul Dvs. si nu am putut adormi apoi inca doua ore, gandindu-ma daca Marina, biata de ea, a procedat sau nu corect. Am inteles ca ea este un personaj nu prea agreat de mai multi clienti, nu doar de catre Dvs. deci nu tin nicidecum sa ii iau apararea ci doar sa imi expun punctul de vedere asupra situatiei vazute de Dvs. Si va mai spun ceva: indatoririle si obligatiile unui vanzator, mai ales dintre cei de la orange, unde si eu am " arat campul muncii" o bucata de vreme sunt atat de extinse incat nu mai pot cuprinde si pe acelea de a-i invata pe clienti sa scrie, sa compuna, sa redacteze. In nici un caz nu trebuie insa sa i se vorbeasca urat clientului, dar nici clientul nu are dreptul sa vorbeasca urat atata vreme cat i s-a explicat deja cum sa procedeze.

    Va multumesc.

    RăspundețiȘtergere

liber la opinii si critici; injuratura insa stimuleaza cenzura!