15 iun. 2009

Minciuni penibile in publicitatea Beck's







PR-istii de la Beck's ori is nepotii directorilor, ori is angajati pe pile ori au IQ-ul avariat iremediabil... Pana la urma asta ar fi fix problema lor daca nu ar minti si insela grav clientii care dau banii pe o bere si pentru a se racori, si cu speranta ca poate pica vreun castig atat de tipator pus in evidenta pe eticheta.

Uite asa se intampla ca la mijlocul lunii iunie (fix azi, 15 ale lunii) poti cumpara o bere (cum a facut mandea) si sa afli ca poti castiga, printre altele, un bilet la ... concertul Depeche Mode (!!!)... de pe 15 mai (!!!)

In primul rand, este total imoral si ilegal sa vinzi, impreuna cu un produs, o PROMOTIE EXPIRATA!!! In al doilea rand, concertul respectiv a fost anulat de mult, iar o firma cu bun simt ar fi procedat IMEDIAT la retragerea lotului de marfa cu etichete mincinoase si REETICHETAREA produselor (a trecut, totusi, O LUNA!!!).

Aceeasi PR-isti care papa banii de pomana banii companiei vor sari probabil in sus si ma vor trimite urgent la site-ul firmei (care e si el de tot rasul dar... aveti putintica rabdare...).
Eu m-am dus la site-ul cu pricina; dar oare cati din cei care stau in rural (acoperire internet 1%) inghit berea "la pachet" cu promotia mincinoasa, merg apoi sa dea click? Sau cati instalatori, electricieni, mecanici, tinichigii etc de la oras fac acelasi lucru?...

Dar daca totusi intri pe site, mai gasesti un motiv sa-ti dai seama ca Beck's minte (sau duce cu vorba) si ca responsabilii cu imaginea trebuie trimis ori la prasit ori la cursuri de recalificare.
Beck's a schimbat biletul de concert in doua CD si anunta (si azi, 15 iunie), cu nonsalanta, ca totusi "invitatia castigata ramane valabila in cazul reprogramarii concertului".
FRATILOR, MANAGERUL DEPECHE MODE A ANUNTAT IN URMA CU O SAPTAMANA CA NICI UNUL DINTRE CONCERTELE ANULATE NU VA FI REPROGRAMAT. INCLUSIV CEL DIN ROMANIA!!!
Pai 'telectualii astia din conducerea Beck's, sau responsabilii cu imaginea sau altii de prin birourile alea destepte nu citesc ziare, nu se uita la tv, nu au internet la firma?

Neadaptand oferta unei promotii deja expirate (caci se vinde bere prin care ti se promite ceva din trecut) la realitatea cotidiana, cei de la firma producatoare de bere ori duc in eroare clientul cu buna stiinta ori e vorba de minciuna prin omisiune. Dar, la nivelul acesta si in conformitate cu legislatia din Romania, nici prostia sau ignoranta nu sunt scuzabile in astfel de cazuri.

Concluzia sau cum arata publicitatea Beck's:
- Cumperi produsul si vezi o promotie cu anumite premii. Nu esti atent la data promotiei (poate chiar de aia ai cumparat) si trimiti SMS-ul cu codul de pe capac. Intre timp iti dai seama ca promotia a expirat si unul din premii oricum a fost anulat. Dar ca ar fi vorba de doua CD plus, totusi, bilet, daca se reprogrameaza (dar oficial a fost anuntat ca pa si pu reprogramare.

Concluzia in esenta
Beck's = promotii expirate + minciuni gogonate

Alo, are cineva curaj sa aplice legea?

Legea e foarte clara in astfel de cazuri flagrante. Publicitatea mincinoasa se sanctioneaza de catre inspectorii OPC (daca sunt trimisi sau daca li se da voie).
Pe de alta parte, ar fi cazul sa-si bage nasul si Oficiul pentru Protectia Concurentei. Chiar daca unii vor zice ca nu e cazul, ar fi bine sa se gandeasca si la faptul ca promotia mincinoasa facuta de o firma in timp ce alti concurenti fac astfel de promotii corect si pe bani poate afecta un mediu concurential si-i poate defavoriza pe jucatorii corecti.

UPDATE:
ooops, tocmai mi-am dat seama ca mai scartaie si altele la firma cu pricina: ori vanzarile s-au dus naibii (de se vinde la mijlocul lui iunie marfa ce trebuia vanduta pana cu 30 de zile in urma), ori cineva a comandat tirajul de etichete precum Nica buletinele de vot :))

6 comentarii:

  1. ca sunt penibili.. aici nu te contrazic

    dar iarta-ma, instalatorii si oamenii de la tara care nu intra pe internet nici nu cred ca viseaza sa mearga la vreun concert depeche mode, asa ca .. exagerezi

    RăspundețiȘtergere
  2. Daca pretul berii e acelasi , cu sau fara reclame, mi-e absolut indiferent. Cine cumpara Becks cumpara ca-i plage gustul nu ca sa castige vreun aspirator.
    De unde sa stie producatorii de bere ca un artist isi va rupe piciorul, va avea toane, sau va muri peste 30 de zile si concertul va fi anulat?
    prea mult zgomot pt...nimic.

    RăspundețiȘtergere
  3. @ dana
    corect ca nu intra nici pe net nici nu viseaza la concert d.m. - si atunci trebuie prostiti?

    @ anonim
    de acord dar... cred ca ai citit pe sarite; dincolo de concert amanat / anulat din motive obiective mai era vorba si despre faptul ca acel concert (programat pe 15 mai) este vandut ca bonus si pe 15 iunie... aici nu e de vina producatorul? sau lucrezi si tu la vanzari beck's? :))

    RăspundețiȘtergere
  4. am citit pe fuga, da tot nu am inteles unde zice ceva de concertul din 15 mai. m-am chiorat de vreo doua ori la imaginea atasata, dar nimic, ba zice ca s-ar fi reprogramat deci nici poveste de vechea data.
    ca se mai intampla si aberatii gen etichete cu mos craciun in plina vara, asta parca tot la o bere o vazusem :)) total de acord, dar hai sa nu exageram.

    RăspundețiȘtergere
  5. @ unu
    zice de concertul de pe 15 mai pe eticheta de la berea de pe 15 iunie - exact ca la mos craciunul tau de miez de vara - cu diferenta ca aici nu e expirata poza ci promotia

    RăspundețiȘtergere

liber la opinii si critici; injuratura insa stimuleaza cenzura!